Program

Dørene åpner kl. 17. Programmet på scenen starter kl. 19. Her får du høre:

Tema: Slik gjør vi oss attraktive for morgendagens arbeidstakere.

Hugo Stensrød Pedersen

Hugo Stensrød Pedersen er regional markedssjef i BDO og jobber med å bygge lokal merkevare og skape engasjement for ansatte, mulige tilflyttere og næringsliv. Han har tidligere ledet Telemark Online, i samarbeid med blant annet Google.

Tema: Oppdrettsnæringens største problem har blitt Bluegreens viktigste satsing. Nå er de første resultatene klare etter at verdens største plastkonstruksjon er tatt i bruk som oppdrettsanlegg.

Nils-Johan Tufte

Nils-Johan Tufte er gründeren fra Bamble som ikke lar seg stoppe. Bluegreen har vokst kraftig de siste årene og nå åpner et verdensomspennende marked seg.

Tema: Funnene på Fensfeltet kan få betydning for hele den vestlige verden, både miljømessig og sikkerhetspolitisk. Men hva betyr det for Ulefoss og Telemark?

Tor Espen Simonsen

Tor Espen Simonsen sa farvel til livet som avisredaktør for å satse på gruvedrift. Nå er han samfunnskontakt i Rare Earths Norway som ønsker å utvinne sjeldne jordartsmetaller på Ulefoss

Tema: Hvordan kan vi skape vekst som gjør regionen attraktiv for tilflyttere? Slik jobber Gausta Ski & Resort med å skape arbeidsplasser, opplevelser og ringvirkninger. som gjør det mer attraktivt å bosette seg i området.

Anne Hege Svartdal

Anne-Hege Svartdal har over 20 års erfaring fra reiselivet og har blant annet vært reiselivsdirektør i Visit Telemark. I dag er hun administrerende direktør for Gausta Ski & Resort AS.

Tema: Spiller det egentlig en rolle hvor i landet du kommer fra? Er noen opptatt av Telemark og hvordan blir fylket oppfattet fra Norges største avis?

Tora Bakke Håndlykken

Tora Bakke Håndlykken fra Skien er nyhetsredaktør i VG og styreleder i Norsk redaktørforening. Hun har flere ganger blitt kåret til en av Norges mektigste kvinner.

Tema: Fra kjøkkenbordet til den store verden – slik har DNV Imatis gått fra å være en liten gründerbedrift til å bli en internasjonal leverandør av digitale løsninger i helsevesenet.

Cesilie Kullerud

Cesilie Kullerud er Chief Marketing and Communications Officer i DNV Imatis. Hun har lang erfaring fra å bygge merkevarer og kommunikasjon i både små og store selskaper, og brenner for å vise frem mulighetene utenfor hovedstaden.

Publisert:

22.01.2025

Oppdatert:

23.01.2025 kl.13:33