Integreringskonferanse i Ibsenhuset

Seks personer som pusler sammen store puslespillbrikker
Foto: Photo_Concepts/Getty Images

Anne Lisbeth Odinsen

08.05.2024

08.05.2024 kl.15:54

Bli med på IMDis regionale integreringskonferanse 23. mai i Ibsenhuset

For første gang arrangerer Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) integreringskonferanse for Telemark.

Konferansen arrangeres av IMDi i et samarbeid med fylkeskommunen, kommuner i Telemark og frivilligheten.

Formålet med konferansen er å legge til rette for samarbeid mellom stat, fylkeskommuner, kommuner og sivilsamfunnet og for å dele erfaringer og bygge nettverk mellom aktørene på integreringsfeltet

IMDi har tidligere gjennomført konferanser i Agder, Troms og Finnmark, Rogaland, Møre og Romsdal, Trøndelag og Nordland og nå er det Telemark sin tur.

Variert program

Det er planlagt et variert program for dagen. Blant annet skal Stig Kolbjørnsen (Ap), leder for hovedutvalg for utdanning, folkehelse og tannhelse i Telemark fylkeskommune, delta i en panelsamtale om ulike veier inn i arbeidslivet.

Det er allerede over 100 påmeldte fra næringslivet, offentlige etater og frivillige organisasjoner, men det er fortsatt mulig å melde seg på.

Konferansen arrangeres 23. mai i Ibsenhuset. Det er gratis å delta.

Målgruppe: Alle som jobber med integrering, inkludering og medborgerskap

Meld deg på her