Skoletransporten går som normalt tirsdag

Strøbil som strør fastsand over en isete vei.
Strøing med fastsand Foto: Steen-Hansen Maskin

22.01.2024

22.01.2024 kl.18:17

Det betyr at det blir vanlig skoledag på de videregående skolene tirsdag.

Værvarselet viser sol og fint vær i nesten hele Telemark tirsdag. Både skoletransport og resten av kollektivtrafikken vil derfor gå som normalt.

Kan være lokale utfordringer

Det kan være vannutfordringer og stedvis glatte veier lokalt. Her gjøres det lokale sikkerhetsvurderinger.

Oppdatert informasjon om kollektivtrafikken finner du på farte.no eller i appen VKT Reise.

Skal evaluere

Telemark fylkeskommune innstilte mandag skoletransport i hele fylket. Dermed ble det digital undervisning og hjemmeskole på alle de videregående skolene i Telemark. Fylkeskommunen skal nå evaluere prosessen og grunnlaget for beslutningen som ble tatt søndag.

Veimeldinger

På Vegtrafikksentralen til Statens vegvesen finner du oversikt over åpne og stengte veier. De kan også nås på telefon 175.