Inviterer til orienterings- og dialogmøte om grønn industri

Illustrasjon av grønn energi
Foto: Sakorn Sukkasemsakorn / Getty

Frank Tindvik

31.01.2023

12.07.2024 kl.11:33

Vi inviterer kommuner, bedrifter og andre som er interesserte til et orienterings- og dialogmøte den 7. februar om svært aktuelle saker for industrien i vår region.

Velkommen til Samhandlingsarena for grønn industri i Vestfold og Telemark! Dette er oppstarten på ny samhandlingsarena for grønn industri i vårt fylke, hvor målet er at ulike aktører sammen skal finne løsninger som vil bidra til å utvikle en konkurransedyktig og klimavennlig industriregion.

Vi ønsker kommuner, bedrifter og andre som er interesserte hjertelig velkomne til å delta, og til å bidra i det som kan bli et viktig samarbeid om grønn industri på tvers av teknologi og geografi.

Tid og sted:

7. februar 2023 kl. 14.00-17.00
Fylkeshuset i Skien (møterom Vemork) / Torggata 18, 3717 Skien

Agenda:

• Innledning ved fylkesordfører Terje Riis-Johansen
  • Energikommisjonens vurderinger og konklusjoner, ved Sverre Gotaas (administrerende direktør på Herøya Industripark og medlem av Energikommisjonen)
  • Punktutslippsprogram under Enova og differansekontrakter som bestilt i statsbudsjettet for 2023, ved Arve Solheim (markedssjef prosessindustri og karbonfangst i Enova)
  • Dialog og spørsmål

Påmelding

Deltakelse er gratis. Vi oppfordrer til fysisk deltagelse, men det vil også bli mulig å delta digitalt (lenke til Teams-møte blir sendt umiddelbart om du velger digital deltakelse i påmeldingen).

Klikk her for å melde deg på