Visuell profil og presse

På denne siden finner du informasjon om grafisk profil, pressekontakter, lenker til bilder og aktuelle nyheter.

Logo og visuell profil

Designmanualen beskriver den visuelle profilen til Telemark fylkeskommune med praktiske retningslinjer for hvordan vi skal presentere oss i ulike kanaler og flater.

Hovedelementene i den visuelle identiteten er fylkeskommunens logo og øvrige grafiske designelemementer, utvalgte farger, fotomanér og typografi.

Sammen skal disse elementene bidra til at Vestfold og Telemark fylkeskommune fremstår tydelig og gjenkjennelig for politikere, brukere, samarbeidspartnere, medier, ansatte og innbyggerne for øvrig.

Designmanual

Hege Gulseth, seksjonsleder kommunikasjon, analyse og arkiv. Tlf: 90620573

Bilder og mediearkiv

Foto er et av de viktigste virkemidlene for å skape en sterk identitet. Kvaliteten på fotografiene som benyttes er avgjørende for å skape den rette stemningen og gi et profesjonelt og helhetlig uttrykk.

Telemark fylkeskommune følger retningslinjene som er gitt i designmanualen. Les mer om bilder, film og fotostil.

Opphavsrett og kreditering

Når bilder skal brukes digitalt eller på trykk, forholder Telemark fylkeskommune seg til gjeldende regler om opphavsrett og åndsverk. Rettighetshaver til fotografi er den som har tatt fotografiet, eller den som har fått opphavsrettighetene overdratt til seg.

Høyoppløselige bilder av politikere og administrativ ledelse ligger tilgjengelig for nedlasting i vårt mediearkiv. Ved gjenbruk av bilder, vennligst oppgi Telemark fylkeskommune som kilde. Hvis navnet på fotograf er gjort kjent, vennligst krediter fotografen.

Nyhetsartikler / pressemeldinger

Pressemeldinger publiseres under nyheter på forsiden.

Sosiale medier

Vestfold og Telemark fylkeskommune er tilstede i følgende sosiale mediekanaler:

Publisert: 24.05.2019 Oppdatert: 05.03.2024 kl.10:50