Ansatte

Ben Ståle Leirvåg

Seksjonsleder (Kompetanse og Integrering)

ben.staale.leirvaag@telemarkfylke.no

Avdeling Skien

Tone Vassbotn

tone.vassbotn@telemarkfylke.no

412 29 370

Tone Vassbotn har bachelorgrad i arbeidslivs– og organisasjonspsykologi fra Universitetet i Bergen og masterprogram i samspill og ledelse fra BI. Hun har videreutdanninger i veiledning, karriereveiledning, motiverende intervju, pedagogikk, personaladministrasjon og ledelse. Hennes første utdanning som tannpleier er fra UiB, der blant annet fokus på gode tjenester til brukere med nedsatt funksjonsevne var et sentralt fag. Hun er sertifisert i Karriereverktøy og VIP24 (fra januar 2021).

Tone har variert arbeidserfaring fra privat og offentlig sektor. Hun har mange års erfaring som kursansvarlig og foredragsholder innen blant annet veiledning, coaching, teamutvikling, ledelse, karriereveiledning og kollegaveiledning. Hun har drevet eget firma i flere år og vært ansatt som coach i Itum. Hun har mange års erfaring med klinisk og pedagogisk arbeid fra svensk tannhelsesektor. Hennes lange erfaring fra arbeid med mennesker inkluderer barn, voksne, eldre og mennesker med ulike funksjonshindringer og andre utfordringer.

Tone ble ansatt ved Karrieresenter Telemark da senteret blir etablert i 2006.
Lisa Quagliata

lisa.quagliata@telemarkfylke.no

464 29 066

Lisa Quagliata har mastergrad i organisasjonspsykologi. Hun har i tillegg coach-utdanning på masternivå fra Sydney University, Australia. Videreutdanning i karriereveiledning har hun fra ulike moduler på masterutdanningene ved Høgskolen Innlandet og USN.

Lisa har mange års erfaring som leder av kurs- og utviklingsprogrammer innenfor områder som leder-, team- og personlig utvikling, nedbemannings- og omstillingsprosesser, konflikthåndtering, kommunikasjonsteknikker og jobbsøk. Hun har jobbet med karriereveiledning siden 2003. Hun har variert erfaring fra privat og offentlig sektor; i tillegg til kurs- og prosessledelse har hun jobbet som forsker innen psykologifeltet, saksbehandler i barnevernet, utviklingsrådgiver og personalkonsulent. Lisa flyttet fra Sydney til Grenland i 2006, og startet på senteret i 2009.

Bilde av kvinne med lyst hår og briller med svart innfatning.
Bina Døli Mortensen

bina.doli.mortensen@telemarkfylke.no

93830977

Bina Døli Mortensen har en mastergrad i pedagogikk med spesialisering innen utdanningsledelse fra Høyskolen i Vestfold. Hun har lærerutdanning (adjunkt) fra Høgskolen i Telemark, og videreutdanning i spesialpedagogikk, samt fordypning i drama og norsk fra Høgskolen i Telemark. Bina har også et fagbrev i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

Bina har variert arbeidserfaring. Hun har blant annet vært butikksjef, jobbet som reiseleder i Tyrkia, Hellas og Spania. Videre har hun jobbet som lærer i ungdomsskolen, og tolv år som lærer i videregående skole. De siste fem årene har Bina hatt sin arbeidsplass i fylkesadministrasjonen, som rådgiver innen videregående opplæring for voksne, der realkompetansevurdering har vært et hovedfelt.

Bina startet på karrieresenteret i april 2024.

Avdeling Seljord

Ursula van Dam

ursula.van.dam@telemarkfylke.no

901 63 490

Ursula van Dam har mastergrad i retorikk og psykologi samt en bachelorgrad fra BI, København, i økonomi og ledelse. Denne utdanningsbakgrunn har hun supplert med en videreutdanning i veiledning og coaching fra Oslo Met og holder nå på med masterprosjektet i karriereveiledning på USN. Ursula er sertifisert i InFlow24 og karriereverktøy og har tatt Motiverende Intervjuteknikk som enkeltfag.

Ursula har mer enn 10 års erfaring med karriereveiledning fra en arbeids- og inkluderingsbedrift, hvor hun har hatt særlig fokus på ungt utenforskap. Hun har jobbet med språkopplæring med flyktninger som en del av introduksjonsprogrammet, og hatt fokus på de sårbare i samfunnet i relasjon til utdanning, jobb og karriere. I tillegg har hun variert erfaring fra privat og offentlig sektor. Ursula har jobbet mange år som journalist og jobbet i en 7 års periode som kommunikasjonssjef for en veldedig organisasjon med fokus på skolegang og utdanning for barn og unge i Vest-Afrika. Ursula flyttet fra København til Vest-Telemark i 2006.

Ursula ble ansatt samtidig med etablering av Karrieresenter i Seljord i 2022.

Andre karrieresentre

Bor du i et annet fylke? Finn ditt karrieresenter her

Avdeling Skien

Besøksadresse