Fv. 450 Eidsborgkleivane

I starten av 2026 kunngjer vi konkurransen om kven som skal få utføre det omfattande sikringsarbeidet i Eidsborgberget.
Kleivene ned Eidsborgberget er bratte, smale og svingete. Og som her viser bildet at det er svært stor høydeforskjell fra vegen og ned til Dalen.
Foto: Tor Arvid Austråt Gundersen

Kleivane på fylkesveg 450 i Eidsborgberget har dei siste åra vore gjenstand for stor merksemd.  I tillegg til sikringa av to svingar i eigne prosjekt, har heile strekninga vorte granska og vurdert for kva som må til for å auke tryggleiken med tanke på ras.  I 2024 vart første del av eit stort sikringsarbeid til 42 millionar kroner ferdig.  No i 2026 skal den andre delen av dette svært omfattande arbeide bli utført.

Kleivane i Eidsborgberget er skarpe og bratte
Svingene i Eidsborgberget er både skarpe og bratte. Foto: Tor Arvid Austråt Gundersen

 

Veldig bratt terreng

Det er eit komplisert arbeid som skal gjerast i veldig bratt terreng. Heile strekninga i kleivane er kartlagd og undersøkt slik at vi kan setje inn best mogleg tiltak.   Langs heile strekninga der det ikkje vart utført arbeid i fase 1, vil terrenget no reinskast og blir rydda der det er behov.  Røter til plantar og tre som veks i skråningane vil over tid sprengje seg sprekkar i berget.  Sprekkane skaper rom for regnvatn som igjen frys og sprengjer i berget.  Når dette held på ei stund, kan det resultere i at steinar losnar og fell ned. Derfor er det viktig å halde orden på vegetasjonen, men i same omgang vil også løyse massar og steinar bli teke ned og fjerna.

Vegen i seg selv er svært bratt med 12 %stigning. Sideterrenget er stupbratt flere steder
Vegen er svært bratt i Eidsborgkleivane, mens sideterrenget er stupbratt flere steder.  Foto: Tor Arvid Austråt Gundersen

 

Fire meter boltar

Skråningane vil bli sikra på ulikt vis ettersom kva behovet er.  Der det er nødvendig vil det bli sett inn lange boltar på opp til fire meter, for å sikre steinblokker.  Andre stader vil det bli lagt store lausmassenett, dette er wirenett med tekstil, slik at dei ser ut som store armerte, teppe. 

Nedre Snippesvingen er trong, derfor vil vi her flytte vegen om lag tjue meter inn i fjellet på oversida av svingen. For å få til dette må vi naturleg nok sprengje relativt omfattande i fjellet.  Skjeringa vil bli opp til rundt 25 meter, derfor vil ho bli sprengd i fleire pallar slik at ho vil få tre «trappetrinn».

Stanser steinsprang

Heilt mot slutten av kleivane vil det bli sett opp eit gjerde for å stanse eventuelle steinsprang. Dette gjerdet vil bli rundt 150 meter langt.

Med ujevne mellomrom faller steiner ned, målet er å hindre i størst mulig grad at slike steinsprang ikke når ut i vegen.
Med ujevne mellomrom faller steiner ned, målet er å hindre i størst mulig grad at slike steinsprang ikke når ut i vegen.  Foto: Tor Arvid Austråt Gundersen

 

Fakta

Rassikringsprosjekt

Byggjestart:

Våren: 2026

Ferdig: Hausten 2026

 

 

Prosjektleiar John Kleiv

Tlf. 47 46 89 21

John.kleiv@telemarkfylke.no

 

Kommunikasjonsrådgiver

Tor Arvid Austråt Gundersen

Tor.arvid.gundersen@telemarkfylke.no