Spillene som elevene konkurrerte i var FIFA 21, Rocket League, Beat Saber, Minecraft og Mario Kart. Super Smash var også opprinnelig på listen, men ble fjernet da ikke nok elever meldte seg på.
Smittevern var et hovedfokus under turneringen, og vi var nøye på å opprettholde gode rutiner med håndsprit og avstand mellom elever.
Turneringen startet opp onsdag med FIFA 21 på rommet til IKT-klassen. Med et entusiastisk publikum (med god avstand seg imellom) som fulgte med på storskjermen, spilte elevene mot hverandre én mot én. De første rundene ble unnagjort samme dag, og spenningen bygde seg til sluttspillet som skulle holdes neste dag.
Under sluttspillene var oppmøte fortsatt stort og elevene kriget om å sikre seg en plass i finalen. Finalen ble gjennomført samme dag, og vi kunne kåre en vinner. Premien var et gavekort som vinneren kunne bruke på hva de ville i kantina.
De andre spillene, som Rocket League, Beat Saber og Minecraft ble utført i Digitopia, skolens spillrom. Herfra ble det strømmet direkte på storskjerm i kantina, og på turneringens egne YouTube-kanal. På Rocket League spilte elevene parvis.
Oppsummert ble spillturnering en suksess med stort oppmøte og elevene var veldig fornøyd med at dette ble arrangert.
Mario Kart på storskjerm i kantina.
Ivrige gamere.
Her spilles FIFA 21 i klasserommet til 2ISA.
I tillegg til proft markedsføringsmateriell, lagde elevene også en egen nettside for spillturneringen, hvor blant annet påmeldingen foregikk.