Death Trip
Mandag 27. mars hadde 1IKB innen medieproduksjon og informasjonsteknologi, siste YFF (yrkesfag fordypning) dag før påskeferien.
I første økt presenterte klassen sine produkter de har laget til konkurransen Death Trip.
DeathTrip er et landsomfattende prosjekt hvor elever fra videregående skoler engasjeres til å lage holdningskampanjer mot ruskjøring. Den beste kampanjen vinner 30.000 kr. Det er Ung i trafikken som står bak holdningskampanjen og konkurransen.
De ulike gruppene hadde laget alt fra fargerike og appellative plakater, animerte plakater, videoer og egenproduserte spill. De presenterte sine produkter, forklarte hvordan prosessen hadde foregått, hvilke valg de har tatt og hvilke programmer de har brukt. De reflekterte også godt over eget arbeid og progresjon. De måtte også gjøre rede for samarbeidet i gruppa, vise møtereferat og om de hadde lært noe nytt. De stilte med utrolig mange flotte produkter, så da gjentar det å se om noen på PVS vinner konkurransen i år.
Du kan se flere av plakatene i bildegalleriet.
Pedagogiske spill som handler om maskinlæring og flerkameraproduksjon
I de to neste øktene skulle elevene spille pedagogiske dataspill som skulle lære dem maskinlæring. Spillet "Wild True Learn" lærer elevene hvordan maskinlære foregår, mens spillet "Not for Broadcast" lærer elevene hvordan flerkameraproduksjon skjer.
Pedagogiske spill er lærerike, morsomme og engasjerende som bidrar til inkludering og økt aktivisering i øktene.
Film om dataspillproduksjon, narkotiske stoffer og psykisk helse
Den siste delen av dagen så elevene filmen "Bandersnatch" som er en interaktiv film fra 2018 i science fiction antologiserien Black Mirror.
Vi følger en ung programmerer Stephan Butler som skal tilpasse en fantasy-spillbok til et videospill i 1984. Det er du som seer som tar avgjørelsene for ham.
En flott og spennende dag!
Bilder fra dagen